Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: externe filter
BerichtGeplaatst: di 14 feb 2017, 21:29 
eitje

Dag iedereen

Nu heb op mijn prl crs een bodem filter nu zou ik voor de zekerheid er een externe filter bijzetten.
Dus de uitgang van de bodemfilter de ingang van die externe.
Bakje is 60l
als externe filter wou ik de EHEIM eXperience 150 gebruiken.
Nu zou de uitstroom van die filter nu te krachtig zijn voor de garnalen ?
Wat is jullie mening van deze set up?

mvg Kenneth

Profiel  

Berichttitel: Re: externe filter
BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2017, 09:55 
Babaulti Blauw

ik heb op mijn 60l bakken ook externe filters staan. Op 1 bakje zelfs een JBL E901 (900l per uur). deze moet nu wel het water opvoeren naar de bovenste bak op mijn stelling en verliest daardoor ook al wel wat uitstroomkracht. Op mijn andere bakken staat dan een ecco pro 200 (600l per uur).
De uitstroom is inderdaad wel sterk, maar dit heb ik opgelost door de gaatjes in mijn spraybar uit te boren. Grotere gaten in de spraybar zorgt dat de druk vermindert en dus een minder krachtige uitstroom.

Profiel  

Berichttitel: Re: externe filter
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2017, 10:50 
Pinokio Garnaal

dela vega schreef:
De uitstroom is inderdaad wel sterk, maar dit heb ik opgelost door de gaatjes in mijn spraybar uit te boren. Grotere gaten in de spraybar zorgt dat de druk vermindert en dus een minder krachtige uitstroom.

Hier draait een 1400L/H externe filter op een 250 liter aquarium. Deze heeft een slang met binnenmaat van 16mm. Om er geen golfslagbad van te maken heb ik de gehele leiding een maatje groter gemaakt (20mm druk-pvc). Dit is e.v.t. nog een optie indien het groter maken van de gaatjes in de sproeibuis te veel stroming zou geven ;)

Moet er wel bij vertellen dat door deze aanpassingen de uitstroom voor mijn aquarium net wat te weinig is (naar mijn eigen wensen), dus hier draait ook nog een Eheim StreamOn van 2000L/H. De uitstroom van de filterpomp komt net onder het wateroppervlak uit en de stromingspomp zorgt voor extra onderstroming. In totaal is er dus 1400+2000= 3400L/H watercirculatie, maar gelukkig voor de bewoners is dit niet in 1 vaste (kleine) straal :lol: :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]