verlichting

Vragen, voorstellen of opmerkingen over het forum kan je hier kwijt. Of stuur ons een mailtje : info@garnalenforum.be
Plaats reactie
stoned
Garnaaltje
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:34
Locatie: aarschot

verlichting

Bericht door stoned »

vraagje
ik heb namelijk veel last van groene algen de laatste tijd
heb wel dezelfde tl lampen vernieuwd en in elk bakje staat een oxydator en geef wat minder licht per dag
mss hangen men lampen te kort op het aqurium ik weet het niet daarmee men vraag hier wie gebruikt welke verlichting en op hoeveel cm hangt ze boven de bak
grt
michel
Gebruikersavatar
gewoon-ieS
Moderator
Berichten: 2785
Lid geworden op: 10 mei 2012, 22:18
Locatie: Schiedam

Re: verlichting

Bericht door gewoon-ieS »

Algen in je aquarium ontstaan, en nog erger, vermenigvuldigen zich door een achteruitgang van de balans in je aquarium. Aquariumplanten reageren daar op met verschillende groeistoornissen. Algen profiteren juist van deze situatie omdat ze zich sneller aan de omstandigheden aanpassen. Wat maakt een aquarium onstabiel? Antwoord: onvoldoende voedingsstoffen, te laag CO2- gehalte, te veel verlichting, slechte watercirculatie, te weinig planten, toedienen van te veel vissen voedsel, rottende planten en dieren.
Heb dit stukje van inet gepikt :)
Vaak met nieuwe tl is het dat het licht veel sterker is dan de oude verlichting.
Heb dat zelf ook ondervonden toen ik tl in mijn stelling verving.
Beste is te spelen met extra voeding voor planten/minder licht etc etc
Toevoeging van co2 is ook een optie, mits het met verstand gebruikt wordt :)
Voor al uw vragen beschikbaar!

Nobody said it was ieSie
Gebruikersavatar
dela vega
Moderator
Berichten: 931
Lid geworden op: 17 nov 2010, 18:02
Locatie: Itegem

Re: verlichting

Bericht door dela vega »

Ik heb onder elk legbord 1 t5 lamp van 54 watt hangen. Bij mij hangen ze een goede 30 cm boven de bakjes.
Grtz,
Dela Vega
Plaats reactie