Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Walnootbladeren
BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016, 12:18 
Pinokio Garnaal

Voor wie dit nog niet kent: walnootbladeren zijn een ware lekkernij voor je garnalen.
Ik gaf het vroeger reeds onder de vorm van sticks , maar een tijdje geleden heb ik een aantal bladeren gaan plukken op een veilige plek (lees : van een boom die aan de rand van een bos staat en waar er zo goed als geen verkeer is). De bladeren worden groen geplukt en daarna goed laten drogen. Het gedroogde blad leg ik zo in het aquarium. In het begin drijft het nog , maar je kan het natuurlijk altijd ergens fixeren op de bodem of zo . Dat is leuker om de garnalen bezig te zien.
De tweede dag beginnen ze er al van te smullen en je zal versteld staan hoe snel het dan gaat. Ze zijn er echt stapelgek op !!!
Bovendien zouden ze nog goed zijn voor de gezondheid van de garnaaltjes en zelfs als je ze niet zelf kan plukken en dus moet kopen , kosten ze quasi niks.

Profiel  

Berichttitel: Re: Walnootbladeren
BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016, 20:40 
Babaulti Blauw

leuk weetje. Kan ik eens doen met mijn dochters op een zondag wat bladeren gaan plukken in het bos.
Maar waarom plukken van een boom aan de rand van een bos? Weg van verkeer kan ik begrijpen.

Profiel  

Berichttitel: Re: Walnootbladeren
BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016, 22:55 
Pinokio Garnaal

Weg van verkeer of andere verontreiniging is het enige wat belangrijk is. In mijn geval is dat toevallig een boom aan de rand van een bos (vermoedelijk een zaailing uit een walnoot die daar door de vogels of zo is achtergelaten)
De noten van deze boom zijn trouwens ook heel lekker ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]