Elzenproppen
Elzenproppen
Vandaag ben ik Elzenproppen gaan plukken, ik wou dit eens proberen voor bij men garnalen.
Ik heb ze al een 5tal keer gewassen en toch blijft het water verkleuren.
Is dit normaal? Of moet ik nog meer spoelen?
En is het toevoegen van Elsenproppen zonder gevaar? Want ik heb gelezen dat de ph en gh er van kan dalen..
Alvast bedankt.
Ik heb ze al een 5tal keer gewassen en toch blijft het water verkleuren.
Is dit normaal? Of moet ik nog meer spoelen?
En is het toevoegen van Elsenproppen zonder gevaar? Want ik heb gelezen dat de ph en gh er van kan dalen..
Alvast bedankt.
Vuurtjes
Bijtjes
White Pearls
Crystal red
Bijtjes
White Pearls
Crystal red
Re: Elzenproppen
Die geven inderdaad in het begin kleur af, met de volgende waterwissels gaat dat verkleurt water wel weer weg. Als je niet overdrijft met elzenproppen gaat dat onder normale omstandig heden niet zo veel aan je Ph doen, Of het zou moeten zijn dat je met puur osmose zou werken zonder regulerende bodem.
Men blauwe tijgers zijn er dol op.
Men blauwe tijgers zijn er dol op.

Dus dat het water van men aquarium zou verkleuren kan dat geen kwaad?
dankje Johan
dankje Johan
Vuurtjes
Bijtjes
White Pearls
Crystal red
Bijtjes
White Pearls
Crystal red
Buiten dat je planten wat minder licht krijgen kan het zeker geen kwaad.
Mag ik eens vragen waar je ze gaan halen bent en welke zijn het?
kleur en vorm...?
kleur en vorm...?
gewoon van de boom aja
zwarte els

- Thokke
- Crystal Red

iskander schreef:gewoon van de boom ajazwarte els
Is da nu al mijn vriendin is gaan kijken en ze ziet die zwarte nog niet hangen het zijn groene lange dingen
nml moeten er ook nog hier & daar zwarte aanhangen ( van vorig jaar )chip8t schreef:iskander schreef:gewoon van de boom ajazwarte els
Is da nu al mijn vriendin is gaan kijken en ze ziet die zwarte nog niet hangen het zijn groene lange dingen
Greets,
Dani
Dani
moucheke schreef:nml moeten er ook nog hier & daar zwarte aanhangen ( van vorig jaar )chip8t schreef:iskander schreef:gewoon van de boom ajazwarte els
ja niet goed gezien dan, ze zegt dat het normaal enkel in de winter is ...?
of is ze verkeerd?
mvg
Kenneth
-
- Garnaaltje
Elzenproppen blijven ongeveer een jaar hangen.
De groene zijn de nieuwe van dit jaar, maar er hangen normaal toch wel nog enkele bruine van vorige jaar. Maar denk dat deze toch wel sterk aan het minderen zijn op dit moment, is al wat later in de lente.
mvg
De groene zijn de nieuwe van dit jaar, maar er hangen normaal toch wel nog enkele bruine van vorige jaar. Maar denk dat deze toch wel sterk aan het minderen zijn op dit moment, is al wat later in de lente.
mvg
Hoe zit het met de zaadjes die erin zitten, mogen deze mee het aquarium in?
hier beneden op de foto zie je dat de linkse duidelijk meer zaadjes heeft, deze is ook lichter van kleur, de rechtse is waarschijnlijk van vorig jaar, zijn ze beide goed om te gebruiken?

hier beneden op de foto zie je dat de linkse duidelijk meer zaadjes heeft, deze is ook lichter van kleur, de rechtse is waarschijnlijk van vorig jaar, zijn ze beide goed om te gebruiken?

Al 35 in de hobby

Ja hoor alles mag den bak in , hou er rekening mee dat het water hard zal verkleuren.
ik heb ze altijd een paar keer grondig gewassen in een emmer.
Vuurtjes
Bijtjes
White Pearls
Crystal red
Bijtjes
White Pearls
Crystal red
Zijn elzenproppen eigenlijk belangrijk in een crystal red/bl aquarium? Ik heb ze nog nooit gebruikt.
Zitten gewoon op ph verlagende bodem en walnootbladeren als voeding?
Zitten gewoon op ph verlagende bodem en walnootbladeren als voeding?
Elzenproppen zijn decoratief, ze zitten er graag op en eten ervan. Belangrijk zijn ze niet kwestie van wat afwisseling hé 

- Kustom Koen
- Crystal Red A grade
- Contacteer:
Graag 20 kilo danThokke schreef:was ik ook al aant denke! Hier int bos 1€/kilo

Aquashoponline.be
- Thokke
- Crystal Red

als je elzenproppen wil, stuur me maar een pv berichtje en ik kan je tegen een schappelijk prijsje bv. 250 stuks opsturen, goed voor verschillende maanden voeding voor je garnaaltjes !! (hangt er natuurlijk van af hoeveel garnaaltjes je hebt).
ik deet de test met regenwater in 10L aquarium met 10 elzenproppen.
Zware verkleuring, ph zakte met 0.2 op een week tijd.
Dus verwaarloosbaar.
Ik raap ze hier ook aan de waterkant, aljoewel ons ma die op de kleine kwam passen dacht dat het tuinafval was en een hekle zak in de gft bak kieperde, kan ik opnieuw gaan rapen.
Zware verkleuring, ph zakte met 0.2 op een week tijd.
Dus verwaarloosbaar.
Ik raap ze hier ook aan de waterkant, aljoewel ons ma die op de kleine kwam passen dacht dat het tuinafval was en een hekle zak in de gft bak kieperde, kan ik opnieuw gaan rapen.
Shrimps:
F1-CR low-BTOE-CR high-Peru zebra's-Wildkleur vuur-Orange sakura SS-Red sakura SS-Vuurtjes-Blue dream-Carambellus puer-Japonica's-carbon rilli-Macrobrachium Lanchesteri-Marmerkrreftjes
L-nummers
L144-L181-L183-Red fire ancistrus
F1-CR low-BTOE-CR high-Peru zebra's-Wildkleur vuur-Orange sakura SS-Red sakura SS-Vuurtjes-Blue dream-Carambellus puer-Japonica's-carbon rilli-Macrobrachium Lanchesteri-Marmerkrreftjes
L-nummers
Dat is uw eerste bericht, en dadelijk willen verkopen, zou je u eerst eens niet voorstellen.berten schreef:als je elzenproppen wil, stuur me maar een pv berichtje en ik kan je tegen een schappelijk prijsje bv. 250 stuks opsturen, goed voor verschillende maanden voeding voor je garnaaltjes !! (hangt er natuurlijk van af hoeveel garnaaltjes je hebt).
Dat komt veel vriendelijker over dan hier de handelaar komen uit te hangen

Veel plezier op het forum
Shrimps:
L-nummers
L-nummers