Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: HELP MIJN AQUQRIUM LEKT. en nu?
BerichtGeplaatst: di 04 okt 2016, 21:38 
larfje

ik heb een aquarium van 100l en ik denk dat ik een groot probleem heb. ik denk dat mijn aquarium lekt. weet iemand wat ik nu mijn doen. of heeft iemand tips?

Profiel  

Berichttitel: Re: HELP MIJN AQUQRIUM LEKT. en nu?
BerichtGeplaatst: wo 05 okt 2016, 16:45 
Wine red taiwan bee

1 zorg voor een grote tuil of iets waar je water en vissen/garnalen in kan doen (en zet hier een luchtpomp of filter op)
2 zorg voor een grote tuil en doe hier water in met je planten en eventueel stenen.

3 zoek het lek (makkelijkste is als er water in de bak staat :mrgreen: )
Daarna is het kijken wat je al vervolg moet doen
zit je lek hoog is het makkelijk, zit het laag (onder je bodem, dan moet je alles er uit halen etc etc etc)
Dan neem je goede glaskit (eentje die geschikt is voor aquarium) en een scherp mes.
Haal een deel van de oude kit weg om het lek, met een scherp (liefst iets verwarmd) mes.
Daarna kit je de boel netjes af en wacht je tot het uitgehard is.
Als het uitgehard is (24 uur meestal maar beter iets langer wachten) dan vul je je aquarium af en laat je hem zeker 2 dagen zo staan zodat je zeker weet dat hij niet meer lekt.
lekt hij nog steeds dan moet je een stap terug, en anders is het een kwestie van opnieuw inrichten en dmv je oude water je bak weer draaiend maken.

Nobody said it was ieSie

Profiel  

Berichttitel: Re: HELP MIJN AQUQRIUM LEKT. en nu?
BerichtGeplaatst: wo 05 okt 2016, 21:42 
larfje

gewoon-ieS schreef:
1 zorg voor een grote tuil of iets waar je water en vissen/garnalen in kan doen (en zet hier een luchtpomp of filter op)
2 zorg voor een grote tuil en doe hier water in met je planten en eventueel stenen.

3 zoek het lek (makkelijkste is als er water in de bak staat :mrgreen: )
Daarna is het kijken wat je al vervolg moet doen
zit je lek hoog is het makkelijk, zit het laag (onder je bodem, dan moet je alles er uit halen etc etc etc)
Dan neem je goede glaskit (eentje die geschikt is voor aquarium) en een scherp mes.
Haal een deel van de oude kit weg om het lek, met een scherp (liefst iets verwarmd) mes.
Daarna kit je de boel netjes af en wacht je tot het uitgehard is.
Als het uitgehard is (24 uur meestal maar beter iets langer wachten) dan vul je je aquarium af en laat je hem zeker 2 dagen zo staan zodat je zeker weet dat hij niet meer lekt.
lekt hij nog steeds dan moet je een stap terug, en anders is het een kwestie van opnieuw inrichten en dmv je oude water je bak weer draaiend maken.

ah merci ik zal eens proberen. dank je voor tips

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]