Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: zuignappen geven zwarte rommel af
BerichtGeplaatst: do 28 jan 2016, 21:29 
Babaulti Blauw

Vandaag Twin I een kleine waterwissel en onderhoudsbeurt gegeven. aangezien mijn warmte element wat groen wasuitgeslagen dacht deze ook effe gauw op te blinken ;) .
ik pruts de zuignappen van het aquarium, haal het element uit de bak, kijk naar mijn vingers en deze zien pikzwart :o :shock:

Meteen werd duidelijk dat het zwarte goedje afkomstig was van de zuignappen. Meteen ook het warmte element uit Twin II gehaald en ja hoor....deze hadden het ook. Zie foto

Dit zwarte goedje geeft fel af en ik hoop dat het geen negatief effect (vergiftiging) zal hebben op mijn garnalen :x :?
Omdat ik met kleintjes zit een verversing gedaan van 8 liter (op 40) en zal zaterdag nog een wissel doen.

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel: Re: zuignappen geven zwarte rommel af
BerichtGeplaatst: do 28 jan 2016, 22:21 
Garnaaltje

tis weer chinese brol zenne.

Tegenwoordig..zuignappen kopen uit china en dan in duitsland in een pakje stoppen met hun merk...kende da verhaal. En maar winst maken.

Vroeger was alles beter :D :roll:

Mss een otocinclus halen voor dat groen geval. Zolang die zuignappen kleven en niet loskomen is er niet veel kans dat het gaat afgeven denk ik aan het water. Tenzij de buitenkant ook afgeeft..maar ik denk alleen de zuigkant?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2016, 23:01 
Babaulti Blauw

Het is inderdaad ook langs de buitenkant en de zijkant. En er komt veel zwarte smurrie af :twisted:
Elementen hangen er nu los in te bengelen.
Ze zijn er in beide bakken uit, maar ben toch bezorgd over de kwaliteit van men water....

Zaterdag haal ik ook de sponsfilters er eens uit om ook die zuignappen eens te bekijken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 29 jan 2016, 19:07 
Garnaaltje

mss al eens een email sturen ofzo naar de fabricant. Voor hetzelfde geld hebben zij het ook niet door...in de wereld van producten wordt er vaak veel uit handen gegeven, wordt er zelf niet geproduceerd maar door 3den. Hierop verdwijnt controle of men moet vertrouwen op 3de personen..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]