Onderwaterlijm met succes gebruikt in garnalenbak.(Tip)

Vragen over filter, verlichting, ......
Plaats reactie
Lucky
Garnaaltje

Onderwaterlijm met succes gebruikt in garnalenbak.(Tip)

Bericht door Lucky » 14 okt 2018, 23:42

Bij het vervangen van de PH verlagende bodem vorige week is een tussenwand losgekomen in mijn aquarium. Na wat afwegen , heb ik ervoor gekozen om de herstelling te doen met ORCA onderwaterlijm van Aquarium Munster. De producent vermeldt dat het product veilig is voor planten en vissen , maar info over garnalen ontbreekt. Ik heb het toegepast in een bak met wel 150 PRL's in. Tegelijk heb ik voor alle veiligheid wel bijkomend een filter met actieve kool opgestart. Ondertussen zijn we enkele dagen verder en vandaag heb ik de filter met actieve kool verwijderd. De garnalen stellen het nog steeds prima en hebben schijnbaar op geen enkel ogenblik last gehad van de onderwaterlijm.

Kennyke
Beheerder

Re: Onderwaterlijm met succes gebruikt in garnalenbak.(Tip)

Bericht door Kennyke » 19 okt 2018, 09:42

Tof dat je de ervaring deelt met ons, leuk dat er wat activiteit op het forum komt ;) .
In principe zou deze onderwaterlijm nooit schadelijk mogen zijn voor de bewoners, echter leert de ervaring ons dat we niet altijd de fabrikanten mogen geloven en moeten afwachten of er iemand het aandurft om het product in kwestie te testen.

Hoop nog meer posts van je te zien ;) :D :D

Plaats reactie