Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mijn bakjes
BerichtGeplaatst: di 28 jul 2015, 23:50 
Garnaaltje

Aangezien ik al lang niets meer gepost heb op het forum dacht ik van even een kleine update te houden van hoe mijn aquariums er momenteel bij staan.
In al mijn bakken krioelt het ook enorm van de vuurtjes aangezien die toch lekker blijven doorkweken in alle omstandigheden :D .
Voor het moment heb ik nog altijd geen degelijke camera ter beschikking dus zijn het wat matige foto's met de gsm :oops:
Zal proberen in de nabije toekomst nog wat deftige foto's op het forum te zetten.

Dit is hoe mijn toenmalig 60cm Spongebob stadje er nu uitziet, met hoofd zakelijk vuurtjes en baby Kohaku koi zwaarddragers en een paar L144 die nog aan het opgroeien zijn, heb nog een 100cm bak om dan de grotere zwaarddragers op te vangen tot iemand ze wil overnemen maar die is nog aan een herinrichting toe.
Afbeelding

Mijn 60 liter dennerle cube met een nieuwe inrichting, denk wel dat ik de beplanting nog wat zal aanpassen. Inhoud: wat zwaarddragers en nog een paar rode guppies uit vorige eigen kweek, en natuurlijk vuurtjes :lol:
Afbeelding

Mijn vision 180 die ik gratis heb gekregen met meubel en al van een vriend omdat hij is overgestapt naar het zoute zeewater :lol: , had nog een buitenfilter dus een paar maanden geleden nog wat akadama gaan halen bij Rushman en een 8 à 10 tal mircanthemum "monte carlo" en het planten kon beginnen :lol:
Momenteel met 10 corydoras hasbrosus, 8 corydoras pygmaeus, 5 hara jerdoni, een koppeltje honing goeramis en ontelbare vuurtjes die ik uit men 2 60 liter bakken en 10 liter bakje heb gevist (rond de 150 ben ik gestopt met tellen en heb er nog altijd meer dan voldoende in mijn kleinere bakken).

Tapijtje vers geplant ongeveer 4 maand geleden
Afbeelding

Tapijtje nu na 4 maand enkel wat bemesting en zonder co2
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben juist nog aan het twijfelen om een groepje schoolvisjes toe te voegen aan de vision 180 maar weet nog niet precies wat. Denk aan galaxy rasboras of één of andere boraras soort of zoiets.

Profiel  

Berichttitel: Re: Mijn bakjes
BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2015, 08:51 
Admin

Dat ziet er mooi uit,er wordt daar goed gehobyd :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 30 jul 2015, 13:06 
Garnaaltje

Bedankt Johan !!
Ik doe men best om bezig te blijven :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 01 aug 2015, 08:10 
Admin

Dat lukt aardig zo te zien ;) , hoe is het met de zoutwater ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 01 aug 2015, 12:16 
Garnaaltje

Het zeewaterbakje gaat goed, waterwaardes blijven stabiel, de gele goby en engineer goby doen het ook nog heel goed. Het nieuwe koppeltje kappergarnalen voelt zich ook al lang thuis, enkel het kleine dwergkeizertje die ik had gekocht is na een paar weken gestorven.
De reden van zijn sterfte weet ik niet aangezien de waterwaardes in orde waren.
Het was wel een enorm jong exemplaar, denk dat het wel meer daarmee te maken heft.
Hij was nog geen 4 cm groot de kleine centropyge argi.
Dus, behalve het keizertje die het leven heeft gelaten gaat alles nog goed.
Mis momenteel wel een vrijzwemmend visje en wat beweging in mijn zeebak, ik denk eraan mss nog een engineer goby (pholidichtys leucotaenia) bij te kopen als gezelschap voor de andere, mss dat ze dan ook wat actiever zullen zijn..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]